To colpo grosso μεγάλης κατασκευαστικής. Πράσινη ενέργεια από την μία, καθαρισμός και φύλαξη των Υπερδομών από την άλλη!
Είναι πραγματικά απίστευτο το εύρος των δραστηριοτήτων μεγάλης κατασκευαστικής. Λίγες μέρες πριν ζήτησε μέσω ομολογιακού δάνειου 300εκατ. ευρώ με ρήτρα αειφορίας! Δεσμεύεται να μειώσει κατά 25% την ένταση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το τέλος του 2025. https://m.naftemporiki.gr/…/gek-terna-ypsili-zitisi-sto…
Από την μία δεν προλαβαίνει να κατασκευάζει αφού έχει ανεκτέλεστο έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το 50% του συνολικού ανεκτέλεστου των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας και από την άλλη έχει αναλάβει μέσω κοινοπραξίας τη φύλαξη, τον καθαρισμό και τη συντήρηση στις δομές μεταναστών και τις υπηρεσίες ασύλου σε Χίο, Λέσβο και Σάμο.
Εύλογα κάποιος θα αναρωτηθεί, μα είναι δυνατόν;
Μετρήστε συμπτώσεις κατοχύρωσης “διαγωνισμών” μόνο στα πολύπαθα νησιά Χίου Λέσβου και Σάμου:
Α. Μία εβδομάδα μόλις πριν γίνουν τα σοβαρά επεισόδια με την αποστολή των ΜΑΤ σε Χίο και Λέσβο, στις 21 Φεβρουαρίου του 2020 ο κ. Μηταράκης μέσω πρόσκλησης για απευθείας διαπραγμάτευση , προσκαλεί τρεις κατασκευαστικές εταιρείες για τρία ξεχωριστά έργα (περίφραξη των επιταγμένων εκτάσεων), ένα σε κάθε νησί. Η κάθε εταιρεία αναλαμβάνει από ένα έργο ( ! )και η κατασκευαστική για την οποία γίνεται λόγος, με χαμηλή έκπτωση 6% ανέλαβε το έργο της Χίου. (ΑΔΑ : ΨΦΓΞ46ΜΔΨΟ-ΕΧ6)
Β. Κατοχυρώνεται πάλι στην ίδια κατασκευαστική το έργο μαμούθ της κατασκευής των Υπεροδομών σε Χίο, Λέσβο, Έβρο κόστους 177 εκατ. ευρώ με έκπτωση μόλις 7,10% (ΑΔΑ:ΕΟ3346ΜΔΨΟ-0ΟΟ). Το περίεργο είναι ότι η προκήρυξη του Υπουργείου του κ. Μηταράκη έκανε τα 3 έργα, ένα πακέτο! Υπήρξαν καταγγελίες αποκλεισμού από άλλες εταιρείες κυρίως γιατί έθετε θέμα του ύψους του κύκλου εργασιών για κάθε υποψήφιο στα 284.000.000 ευρώ, ποσόν εξωφρενικά υψηλό για τις περισσότερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, ιδίως σε καιρούς πανδημίας, πράγμα που απέκλειε σχεδόν το σύνολο των εταιρειών.
Γ. Μεγάλος διαγωνισμός με τετραετή σύμβαση του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου για την παροχή υπηρεσιών Διαχείρισης Εγκαταστάσεων (Facilities Management) κάθε τύπου Δομών προσωρινής υποδοχής και φιλοξενίας ύψους 456 εκατ. ευρώ , χωρίζει την Ελλάδα σε έξι περιφέρειες εκ των οποίων τις δύο περιφέρειες αναλαμβάνει η πασίγνωστη κατασκευαστική (με την θυγατρική της) :
α. Το τμήμα 5 του Βορείου Αιγαίου, η Λέσβος, με τα ποσά να υπολογίζονται σε 12,1 εκατ. ευρώ ανά έτος και 48,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
β. Το τμήμα 6 του Βορείου Αιγαίου, η Χίος και η Σάμος, με συνολική ετήσια εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 14,7 εκατ. ευρώ και συνολική αξία 59 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή το αστρονομικό νούμερο των 133 εκατ ευρώ (με ΦΠΑ) θα δοθεί μέσα σε μια τετραετία σε Χίο, Λέσβο και Σάμο για φύλαξη καθαρισμό και συντήρηση των Υπερδομών! Όλα αυτά χωρίς το κόστος φαγητού, νερού και ρεύματος των Υπερδομών! https://www.insider.gr/…/kleidosan-anadohoi-gia-ta-456…
Οι υπηρεσίες Διαχείρισης Εγκαταστάσεων αφορούν υπηρεσίες φύλαξης, καθαρισμού και συντήρησης των δομών. Ήδη πληρώνονται τα πρώτα μηνιάτικα (ΑΔΑ:6Χ1Κ46ΜΔΨΟ-ΒΑΗ, ΑΔΑ:99ΠΙ46ΜΔΨΟ-504) για τις “υπηρεσίες” σε Λέσβο και Σάμο προς την εταιρεία.
Πράσινη ενέργεια από την μία, καθαρισμός και φύλαξη των Υπερδομών από την άλλη!
Μήπως είναι και άλλη μία σύμπτωση οι φήμες, που φέρουν την εν λόγω κατασκευαστική στο στενό περιβάλλον του πρωθυπουργικού γραφείου;
Για τα δεδομένα των νησιών αυτά τα ποσά είναι ασύλληπτα. Από την άλλη δείχνει ότι με κυβερνητική προτροπή γίνεται μεταστροφή της οικονομίας τους σε μία παρασιτική οικονομία με κύριο άξονα το μεταναστευτικό.
Κατόπιν όλων αυτών γεννιούνται τα εξής ερωτήματα :
Δεν είναι οξύμωρο από την μία να θριαμβολογεί ο κ. Μηταράκης για μηδενισμό των ροών, να επιχειρηματολογεί ότι οι δομές θα μείνουν άδειες και από την άλλη να ξοδεύονται υπέρογκα ποσά για τις άδειες δομές;
Το ότι ο κ. Μηταρακης άλλα λέει και άλλα πράττει είναι γνωστό σε όλους. Στη Σάμο και παρά το ότι εγκαινιάστηκε η Υπερδομή εδώ και μήνες, συνεχίζει και νοικιάζει εκτάσεις το Υπ. Μεταναστευτικής για την επέκτασή της!! (ΑΔΑ: Ψ2Ο046ΜΔΨΟ-ΥΕΑ).
Αφού είναι νεοκατασκευασμένες και πρόσφατα εγκαινιασμένες οι Υπερδομές προς τι τα έξοδα συντήρησης; Οι εργολάβοι, παρά τις πολύ χαμηλές εκπτώσεις κατασκευής, δεν έχουν την υποχρέωση καλής λειτουργίας; Δεν το πρόβλεψε αυτό η τεχνική υπηρεσία του υπουργείου του κ. Μηταράκη;
Τόσα χρόνια με δεκάδες χιλιάδες άτομα στα ΚΥΤ των τριών νησιών ποιος αναλάμβανε τα έξοδα και πόσα ήταν αυτά;
Ενώ ισχυρίζονται ότι χρηματοδοτούνται όλα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό που δεν λένε είναι ότι το κόστος λειτουργίας τελικά βαραίνει τον εθνικό προϋπολογισμό δηλ. τον έλληνα φορολογούμενο!
Ο κ. Μηταράκης πετά κάνα ξεροκόμματο προς τους δημάρχους των νησιών και αυτοί τρέχουν σαν τα υποταγμένα σκυλάκια για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους. Αναγγέλλουν περιχαρείς τα υποτιθέμενα έργα, ενώ το μεγάλο πακέτο έχει δοθεί ήδη σε ιδιωτικές εταιρείες, δεσμεύοντας παράλληλα το μέλλον των νησιών.
Η ψηφοθηρία και η εξαγορά συνειδήσεων προς τους νέους με αφορμή την εξεύρεση εργασίας έγινε καθεστώς.
Όλο το βάρος του μεταναστευτικού στους νησιώτες, τα ντηλ στους ιδιώτες.
Από την μάσα των ΜΚΟ και των εθνομηδενιστών, περάσαμε στην μάσα των “πατριωτών” και των μεγαλοκατασκευαστών.
Υπάρχει ακόμα δρόμος.
Αγώνας δρόμου για τους νησιώτες που συνεχώς αγωνίζονται και δεν έχουν υποκύψει.
Δρόμος εξόδου για τους πατριδοκάπηλους “σωτήρες”.
Παγχιακή Επιτροπή ΑΓΩΝΑ