Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενέκρινε για το 2022, ως άγονες, 49 γραμμές για επιδότηση. Μεταξύ αυτών, για πρώτη φορά, χρηματοδοτείται με 2.322.000 ευρώ και η γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ Χίου – ΣΙΓΡΙ Λέσβου, με δύο δρομολόγια την εβδομάδα καθόλη την διάρκεια του χρόνου, η οποία θα ενώνει 3 νέες λιμενικές εγκαταστάσεις του Κεντρικού και Βορείου Αιγαίου.
Η γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ – ΣΙΓΡΙ εκτός του ότι θα αξιοποιήσει 3 σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις που χρηματοδοτήθηκαν σημαντικά από ενωσιακούς πόρους, θα μειώσει το κόστος του εμπορίου των ακριτικών νησιών του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου καθώς και θα βελτιώσει τον τουρισμό τους, αναφέρει το Συμβούλιο.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο και η γραμμή να ξεκινήσει από το 2022.
Η ακτοπλοϊκή αυτή γραμμή μπορεί να περιορίσει σημαντικά τον χρόνο πρόσβασης και το κόστος στα ακριτικά νησιά της Χίου και της Λέσβου από την Αττική, κυρίως δε την χρονοαπόστασή τους από τη βιομηχανική και εμπορική περιοχή του Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Αυλίδος κλπ. μέχρι τη Θήβα και τη Λαμία.
Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνεται στον εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό του πρωτοπόρου πολεοδόμου Κωνσταντίνου Δοξιάδη (1913-1975), αλλά και στο Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΦΕΚ 128/Α/03.07.2008). Σε μια μελλοντική προοπτική, εξομάλυνσης των σχέσεων με την γείτονα χώρα, ο λιμένας της Κύμης, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο εμπόριο με τα παράλια της Μικράς Ασίας και κυρίως με την Σμύρνη και το Αϊβαλί.
ΠΗΓΗ: Στο Νησί