Με έναν ταχυδρόμο θα μείνει μεγάλο μέρος των νησιών της χώρας, πολλά εκ των οποίων εκτός της μεγάλης τους έκτασης, το καλοκαίρι λόγω τουρισμού έχουν εντελώς διαφορετική πληθυσμιακή εικόνα με πολλαπλάσιους κατοίκους συγκριτικά με το χειμώνα, αλλά και πολύ περισσότερες επιχειρήσεις σε λειτουργία.
Την ίδια στιγμή ο ένας και μοναδικός ταχυδρόμος θα πρέπει να εξυπηρετεί και μικρότερα νησιά που ανήκουν στις συγκεκριμένες δημοτικές ενότητες, καθώς η Νάξος για παράδειγμα συμπεριλαμβάνει και πέντε μικρότερα νησιά, ενώ δεν ουδείς γνωρίζει τι θα συμβαίνει σε περίπτωση ασθενείας του ενός και μοναδικού διανομέα.
Το σχέδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, το οποίο έχει θέσει σε εφαρμογή το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και η πρόσφατη υπουργική απόφαση, η οποία αυξάνει το διάστημα επίδοσης της αλληλογραφίας σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα κατάθεσης της επιστολής, ενώ έως τώρα ήταν μία εργάσιμη ημέρα, θα μετατρέψουν σε είδος προς …εξαφάνιση θα τους ταχυδρόμους από την 1η Φεβρουαρίου.
Άλλωστε στις προβλέψεις εντάσσεται επίσης μόλις μία εβδομαδιαία επίσκεψη ταχυδρόμου σε ορισμένες περιοχές με λιγότερους από 7.000 κατοίκους καθώς τα αστικά δρομολόγια μετατρέπονται σε αγροτικά.
Από τον επόμενο μήνα θα εφαρμοστεί κανονικά το νέο πρόγραμμα διανομής αλληλογραφίας, το οποίο ήδη λειτουργεί πιλοτικά, αλλά η πραγματική του διάσταση θα φανεί εντός ολίγων ημερών όταν ο αριθμός των διανομέων θα μειωθεί κατά περίπου 450 αφού δε θα ανανεωθούν οι συμβάσεις του μη μόνιμου προσωπικού.
Το σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει επίσης και το σταδιακό κλείσιμο περίπου 220 ταχυδρομικών καταστημάτων από το σύνολο των 670 και την αντικατάστασή τους από πρακτορεία, λύση η οποία είχε επιχειρηθεί και στο παρελθόν με αμφίβολα αποτελέσματα.
Και ενώ η καθολική υπηρεσία, δηλαδή η εξασφάλιση της παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών σε όλους τους κατοίκους της χώρας, όπου και αν βρίσκονται, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς διακρίσεις, σε σταθερή βάση, προσιτή τιμή και καθορισμένη ποιότητα, μοιάζει να διασώζεται με την καταβολή ποσού ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2013 – 2020, με την καθολική …εξυπηρέτηση δε φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο.
Ο ένας μετά τον άλλον οι δήμαρχοι της νησιωτικής Ελλάδας από τη Ρόδο ως τη Μύκονο και από τη Ζάκυνθο μέχρι τη Λέρο αποστέλλουν επιστολές διαμαρτυρίας στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, τονίζοντας ότι η κεντρική πολιτεία εξακολουθεί να νομοθετεί με όρους «ηπειρωτικότητας» αγνοώντας τη νησιωτικότητα της χώρας.
Το ζήτημα φέρνει προς συζήτηση την Δευτέρα 25 Ιανουαρίου ο δήμαρχος Μυκόνου και μέλος του Δ.Σ της ΚΕΔΕ, Κωνσταντίνος Κουκάς και στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής Δήμων, την οποία θα παρακολουθήσει και ο νέος υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης. Παράλληλα για το θέμα έχουν υποβάλει ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή όχι μόνο βουλευτές της αντιπολίτευσης, αλλά και κυβερνητικοί βουλευτές, όπως ο βουλευτής Ζακύνθου, Διονύσης Ακτύπης.
Με τη συρρίκνωση του αριθμού των διανομέων ωστόσο υπάρχει έντονη ανησυχία για σοβαρές αρρυθμίες στην πληρωμή των συντάξεων στις απομακρυσμένες περιοχές και της ηπειρωτικής Ελλάδας καθώς επίσης και στην επίδοση των λογαριασμών ΔΕΚΟ.