Τι απαντά η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, στις επικρίσεις που δέχθηκε – Ερχονται αλλαγές στην εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ, όπως προανήγγειλε
Αρκετά είναι τα σχόλια κάθε χρόνο για το κατά πόσο οι υποψήφιοι που εισάγονται στις Σχολές μπορούν ή όχι να ακολουθήσουν το επάγγελμα που θα σπουδάσουν. Φέτος, όμως, το φαινόμενο του υποψηφίου με μέσο όρο βαθμολογίας 3,1 να περνά σε μαθηματικό τμήμα, μάλλον έκανε το… ποτήρι να ξεχειλίσει. Καθώς από την πληθώρα αριστούχων που είχαμε τη διετία 1998 – 2000 (με το σύστημα Αρσένη) φτάσαμε σήμερα – μετά και την ανακοίνωση των βάσεων – να εισάγονται σε σχολές που έδωσαν λευκή κόλλα…
Ο προβληματισμός είναι έντονος τόσο στο υπουργείο Παιδείας αλλά και σε όλους όσοι εμπλέκονται με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς), καθώς το να εισάγεται κάποιος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ακόμη και με 3,1 μόνο θετική εντύπωση δεν προκαλεί…
Έτσι, λοιπόν, όπως φαίνεται ετοιμάζονται αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. «πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει» η εισαγωγή υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε ΑΕΙ. «Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όσο για τον τρόπο εισαγωγής, η κυρία Κεραμέως υπογράμμισε ότι «βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε».