• Ιντα Είμαστε;
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 22 Μαρτίου, 2023
10 °c
Chios
12 ° Κυ
14 ° Δε
14 ° Τρ
12 ° Τε
Inda News
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video
No Result
View All Result
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video
No Result
View All Result
Inda News

Λίγο πριν την κηδεία, prince μαλακό-κόκκινο, 6

28 Ιουλίου 2020
σε Λογοτεχνία
0

Αρχική » Λογοτεχνία » Λίγο πριν την κηδεία, prince μαλακό-κόκκινο, 6

Χρειαζόμουν κάτι να μου δώσει δύναμη, για να συνεχίσω να κουβαλάω αυτό το βάρος των ενενήντα πέντε κιλών μου στον κόσμο. Όχι πως ο κόσμος δίνει δεκάρα για τα βάρη μου, αλλά -όπως και να το κάνεις- καλό είναι να συνεχίζεις.

Δεν πήγα στην εκκλησία. Αν χρειάζομαι τον θεό του μιλάω και στην τουαλέτα. Δεν τον ντρέπομαι, ξέρει τα πάντα, έτσι δεν είναι;

Ούτε και σε μπαρ πήγα. Έχουν ακριβά ποτά και πολλή φασαρία. Άσε που ήταν νωρίς για ποτό. Ο ήλιος είχε δύσει, αλλά εγώ είχα ξυπνήσει δύο ώρες πριν, χωρίς να ‘χω ξεκουραστεί.

Κοντοστάθηκα για μια στιγμή έξω απ’ το σούπερ – μάρκετ. Θα μπορούσα να πάω να χαζέψω τις μουστάρδες. Αλλά δεν έχει πλάκα αν δεν ψωνίζεις.

Μπήκα στη δημοτική βιβλιοθήκη. Ο βιβλιοθηκονόμος με καλησπέρισε. Τον είδα να κοιτά τις άσπρες τρίχες στο παλτό μου.

“Δεν μαδάω”, του είπα. “Ακόμα”.
“Γάτα;”
“Σκύλος”.

Η συζήτηση τέλειωσε εκεί. Άφησα το παλτό με τρίχες σκύλου στην καρέκλα κι επέστρεψα τη βιογραφία του Μπετόβεν που ‘χα πάρει την προηγουμένη. Είναι πολύ βαρετό να διαβάζεις για τον Τιτάνα της μουσικής. Σαν να προσπαθείς να περιγράψεις τον έναστρο ουρανό σ’ έναν τυφλό.

Είχα άλλα τρία βιβλία στο σπίτι, οπότε μπορούσα να δανειστώ μόνο ένα.

Έριξα λοξές ματιές στο θέατρο. Όπως και να το κάνεις δεν είναι το ίδιο να διαβάζεις Μπέκετ και να παρακολουθείς παράσταση. Είναι σαν να προσπαθείς να εξηγήσεις τη μουσική του Μπετόβεν σ’ έναν εκ γενετής κουφό.

Θυμήθηκα μια παράσταση του “Περιμένοντας τον Γκοντό” στο υπόγειο των Facta non Verba. Δεν είχαμε αργήσει να πάμε, αλλά καθώς κατεβαίναμε τις σκάλες βρεθήκαμε ανάμεσα στον Βλαδίμηρο και στον Εστραγκόν.

“Μιλάς πολύ ωραία”, έλεγε ο ένας, “έπρεπε να ‘σουν ποιητής”.
“Ήμουν!” είπε ο άλλος. “Δεν βλέπεις τα ρούχα μου;”

Κι έδειξε τα κουρέλια που φορούσε, κάτι ανάμεσα σε ζητιάνο και κλόουν.

Τότε δεν είχα εφεύρει ακόμα τον Γελωτοποιό. Όταν δημιούργησα την περσόνα του χρησιμοποίησα -αυθόρμητα- την εικόνα του Μπάστερ Κήτον, του θλιμμένου κλόουν. Κι ο Μπέκετ τον είχε διαλέξει για μια ταινία μικρού μήκους που έκανε.

Ο γερο-Κήτον, μαζί με τον αυτόχειρα Ρόμπιν Γουίλιαμς, θα έπαιζαν πολύ ταιριαστά στον Γκοντό.

Έφυγα απ’ το θέατρο. Σκέφτηκα να πάω στις βιογραφίες. Ή μήπως στην ψυχολογία; Όχι, οι ψυχολόγοι δεν ξέρουν τίποτα απ’ τη ζωή. Πήγα στη λογοτεχνία.

Βρήκα την “Αμάντα” του Τομ Ρόμπινς. Χαμογέλασα και την έβγαλα απ’ το ράφι. Αρκεί ένας τίτλος του Ρόμπινς για να χαμογελάσεις.

Έκανα ένα βήμα πίσω. Δυο ράφια παρακάτω ξεκινούσε το ξένο διήγημα. Είδα να με φωνάζει μια συλλογή του Καμύ. Την έβγαλα κι αυτή για να την ξεφυλλίσω.

Ρόμπινς ή Καμύ; Πριν αποφασίσω τράβηξε το μάτι μου το Β, όπως λέμε Beethoven, Bach, Beer, όπως λέμε Bukowski.

Είχα τρία βιβλία, τρεις συγγραφείς. Κι οι τρεις εντρύφησαν στο Παράλογο της ζωής, ο καθένας με τον τρόπο του.

Ο Ρόμπινς παίζει με το Παράλογο, σαν να κρατάει ένα χάμστερ που έχει καταπιεί μια ατομική βόμβα. Είναι αστείος κι αποστομωτικός, σαν τον Μένιππο που λέει στον Χάροντα: “Φιλαράκι, την πάτησες. Δεν έχω φράγκο. Θα πρέπει να με πας πίσω.”

Ο Καμύ συντρίβεται ηρωικά απ’ το Παράλογο, καπνίζοντας αμέτρητα τσιγάρα κι οδηγώντας το διαλυμένο αυτοκίνητο του εκδότη του. Είναι τραγικός κι ελεύθερος, σαν τον Σίσσυφο, που αποδέχεται τη δυσβάσταχτη ελαφρότητα του Είναι.

Ο Μπουκόφσκι αγαπάει το Παράλογο, ασελγεί εις βάρος του κι ύστερα αποδέχεται τον αναπόφευκτο βιασμό μεθώντας. Είναι ανθρώπινος, όπως κάποιος απ’ τους συντρόφους του Οδυσσέα, που παρά τις προειδοποιήσεις σφάζει τα βόδια του Ήλιου.

“Στ’ αρχίδια μου η Ιθάκη, στ’ αρχίδια μου κι η Τροία. Το μόνο έπος είναι η γαμημένη η ζωή μου.”

Παράλογη Διακοπή:

Είναι πέντε το πρωί. Ακούω Τρίτο Πρόγραμμα. Είμαι μέσα σ’ ένα κουβούκλιο. Δουλεύω νυχτερινή βάρδια σε περίπτερο. Χτυπάει τηλέφωνο. Είναι η Λ, η ιδιοκτήτρια, το αφεντικό.

Πριν μερικές ώρες έχασε τη μητέρα της. Και τώρα, στις πέντε το πρωί, παίρνει για να της πω τα αποθέματα σε τσιγάρα, προκειμένου να κάνει παραγγελία.

“Είσαι σίγουρη ότι θες να σου πω τα τσιγάρα;” τη ρωτάω.
“Ναι!” κάνει αυτή. “Έχω τρελαθεί, το σκεφτόμουν. Πες μου!”

Και ξεκινάω: Πρινς κόκκινο, μαλακό, 6, πρινς κόκκινο, σκληρό, 8, κάμελ άφιλτρα 4, κάμελ σκληρό 12… Και συνεχίζουμε.

Ο Μπέκετ δεν θα μπορούσε να φανταστεί έναν τέτοιο διάλογο, που ν’ αποτυπώνει την κενότητα της ύπαρξης καλύτερα. Λίγο πριν την κηδεία, πρινς μαλακό, κόκκινο, 6.

Ο Μπέκετ δεν μπορεί να κατανοήσει το κενό. Ο Καμύ δεν αντιλαμβάνεται το βάρος. Ο Ρόμπινς δεν γελάει. Μόνο ο Μπουκόφσκι ξέρει. Μόνο αυτός ξέρει από πόνο και ζωή.

Ο Μπουκόφσκι δεν είναι μεγαλοφυής. Τα μυθιστορήματα του μοιάζουν να κουτσαίνουν, σαν μεθυσμένα.

Είναι τα διηγήματα και τα ποιήματα του που σου θυμίζουν κάτι. Σου θυμίζουν τον εαυτό σου. Ο Μπουκόφσκι είναι ανθρώπινος, πολύ ανθρώπινος. Δεν είναι υπεράνθρωπος, δεν είναι σπουδαίος. Είναι ο ποιητής που κάθεται δίπλα σου στο μπαρ και σε κερνάει μπυρα. Είναι η γυναίκα με το κουρασμένο πρόσωπο. Είναι ο τύπος που ξεφορτώνει τις εφημερίδες στις πέντε το πρωί. Είναι ο άστεγος που κοιμήθηκε στο παγκάκι, ενώ οι γέροι συνωστίζονται στην εκκλησία παραδίπλα για να προσκυνήσουν έναν γέρο θεό.

Ο Μπουκόφσκι είναι η φωνή των αποτυχημένων, των τσακισμένων, των αουτσάιντερ. Δεν γράφει για το Παράλογο, το ζει, μέχρι το τέλος.

Ο Χένρι Τσινάνσκι, ο Χανκ, η περσόνα του, είναι ένας φίλος σου, τόσο οικείος που θα μπορούσε να είναι εσύ.

Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να διαβάζουν Μπουκόφσκι, όσο θα υπάρχει ποτό. Και ποτό θα υπάρχει όσο η ζωή δεν θα ‘ναι παραμυθένια.

Άφησα τον Καμύ και τον Ρόμπινς στο ράφι. Κράτησα τις “Ιστορίες μιας θαμμένης ζωής”, το έδωσα στον βιβλιοθηκονόμο και φόρεσα το παλτό μου με τρίχες σκύλου.

Στις δώδεκα πήγα στο περίπτερο ν’ αναλάβω βάρδια. Το Τρίτο Πρόγραμμα έπαιζε Ρέκβιεμ. Ο πρώτος πελάτης αγόρασε προφυλακτικά. Ένας άλλος, στις πεντέμιση το πρωί, πήρε ένα τσοντοπεριοδικό, με δώρο DVD.

“Μόνο το DVD θέλω”, είπε και πέταξε το περιοδικό.

Ήρθε κι ο Τσινάνσκι, με το σκαμμένο του πρόσωπο. Τον κέρασα δυο μπύρες και μου ‘πε ιστορίες απ’ το Λος Άντζελες. Ιστορίες μιας θαμμένης ζωής. Ήταν σαν ν’ άκουγα τον εαυτό μου.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Προσθήκη 2017: Δεν υπάρχουν συμπτώσεις, η τέχνη είναι μια μαγική πόρτα για το ανεξήγητο. Βάζω στο fb αυτό το κείμενο. Πίνω κόκκινο κρασί. Και καθώς ξανακοιτώ τη φωτογραφία του οικείου Μπουκόφσκι, παρατηρώ τα ποτήρια στο τραπέζι. Βλέπω και το δικό μου. Είναι ακριβώς το ίδιο! Λες και καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι!

Στην υγειά σου, Χανκ.

Source: SaneJoker
Προηγούμενο Άρθρο

Πρόγραμμα επανασύνδεσης νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα στο ρεύμα

Επόμενο Άρθρο

Τέσσερις οι ασθενείς με κορονοϊό στο Πλωμάρι

Σχετικές Αναρτήσεις

Καλά, δεν το ξέρατε ότι στις μπουνάτσες οι ξιφίες βαριούνται, λιάζονται και χασμουριούνται; (Του Μ. Μόσχου)
Άποψη

Καλά, δεν το ξέρατε ότι στις μπουνάτσες οι ξιφίες βαριούνται, λιάζονται και χασμουριούνται; (Του Μ. Μόσχου)

13χρονος μαθητής νικητής σε παγκόσμιο διαγωνισμό ποίησης!
Λογοτεχνία

13χρονος μαθητής νικητής σε παγκόσμιο διαγωνισμό ποίησης!

kafka
Λογοτεχνία

Φραντς Κάφκα: Δεν είμαι τίποτε άλλο παρά λογοτεχνία

de sanejoker
Λογοτεχνία

Κάποιες φορές να λες: Δε γαμιέται;

Επόμενο Άρθρο
Τέσσερις οι ασθενείς με κορονοϊό στο Πλωμάρι

Τέσσερις οι ασθενείς με κορονοϊό στο Πλωμάρι

Βάρκα με 32 πρόσφυγες και μετανάστες έφθασε χθες στο Πλωμάρι!

Βάρκα με 32 πρόσφυγες και μετανάστες έφθασε χθες στο Πλωμάρι!

Προτεινόμενα

Σειρά Προτεραιότητας για το Μουσικό Αφιέρωμα «Μικρά Ασία» & «Βυζαντινός Εσπερινός»

Σειρά Προτεραιότητας για το Μουσικό Αφιέρωμα «Μικρά Ασία» & «Βυζαντινός Εσπερινός»

Του “Επιτελικού Κράτους” το Κάγκελο στο Λιμάνι της Χίου

Του “Επιτελικού Κράτους” το Κάγκελο στο Λιμάνι της Χίου

Δημοφιλή Νέα

  • Ο Κόσμος το έχει Τούμπανο … και η Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ…  Κάτι Λέει.

    Ο Κόσμος το έχει Τούμπανο … και η Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ… Κάτι Λέει.

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Στο ίδιο έργο θεατές…(Για το αιφνιδιαστικό κλείσιμο του κεντρικού λιμανιού της Χίου) (Της Εμμανουέλας Ξενιάδη)

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Μνημείο Υποκρισίας λόγο “Μουσουρούλη” η Απάντηση της ΔΕΕΠ Χίου στον Σ. Μιχαηλίδη.

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Κανένα Ενδιαφέρον από Μουσουρούλη Λέει σε συνέντευξη του ο Ν. Μηταράκης.

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Με “Πολιτικό Μανιφέστο” Τέλος ο Σ. Μιχαηλίδης από τη ΝΔ

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
Inda News

Inda News

Ενημέρωση Με Άποψη

NeuroSynthesis ΕE

Ελευθερίου Βενιζέλου 86
82132, Χίος
Ελλάδα

Επικοινωνία

P. (0030) 22710 81989
F. (0030) 22710 81989
Email: info@indanews.gr

Κορωνοϊός: 11124 κρούσματα σήμερα. 46 η Χίος

Κορωνοϊός: 11124 κρούσματα σήμερα. 46 η Χίος

Τα νέα κρούσματα σήμερα Κυριακή 30 Ιανουαρίου ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Σύμφωνα με την ενημέρωση, κατά το...

Περισσότερα
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video

Μέλος Του

melos media

Ετικέτες

Παντελής Μπουγδάνος Χίος Μπροστά ΄Προσφυγικό ΕΕ Κυριάκος Μητσοτάκης Χίος Σάμος Ανδρέας Μιχαηλίδης ΗΠΑ ΣΥΡΙΖΑ Νότης Μηταράκης νέα κρούσματα Τουρκία Δήμος Χίου Μεταναστευτικό Λέσβος κορονοϊός Προσφυγικό κορονοϊός
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία

© 2020 Neurosynthesis.

No Result
View All Result
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video

© 2020 Neurosynthesis.

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. Υποθέτουμε ότι συμφωνείτε με αυτό, μπορείτε όμως να διαγραφείτε ανά πάσα στιγμή. Ρυθμίσεις CookiesΑΠΟΔΟΧΗ
Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Απορρήτου Ιστότοπου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. Από αυτά, τα απολύτως απαραίτητα cookies αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων τα οποία αποθηκεύονται μόνο μετά τη συναίνεσή σας και χρησιμοποιούνται για την ανάλυση της συμπεριφοράς σας στη χρήση του ιστότοπου. Για τη χρήση ή μη των cookies τρίτων μπορείτε να αλλάξετε την επιλογή σας οποιαδήποτε στιγμή.
Necessary
Always Enabled
Τα απολύτως απαραίτητα cookies χρησιμοποιούνται για τη διασφάλιση και εύρυθμη λειτουργία του ιστότοπου.
Non-necessary
Χρησιμοποιούμε cookies τρίτων για την ανάλυση της επισκεψιμότητας και της χρήσης του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies για την προβολή διαφημίσεων και υπηρεσιών τρίτων (youtube).
SAVE & ACCEPT