Mε άρθρο του, ο Γιώργος Ισ. Αμέντας, εκθέτει τις απόψεις του σχετικά με το τί πρέπει να γίνει όσον αφορά το επείγον ζήτημα της εξασφάλισης ψηφιακών μέσων στους αδύναμους μαθητές ώστε να μπορούν κι εκείνοι να συμμετέχουν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς προβλήματα. Ο κ. Αμέντας, μέλος της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Παιδείας του δήμου Χίου, εκτός των άλλων υπογραμμίζει την αναγκαιότητα ίσων ευκαιριών για γνώση σε όλα τα παιδιά ειδικά στις δύσκολες εποχές που διανύουμε όπου λόγω κορωνοϊού αδυνατούν να πάνε στο σχολείο. Τη λύση την προσφέρει η τεχνολογία, ώρα αυτοί που πρέπει να πράξουν τα δέοντα.
Ακολουθεί το Άρθρο:
Ζούμε σε μια εποχή που η πανδημία του κορωνοϊού έχει ανατρέψει εντελώς
την ευρυθμία της κοινωνίας μας. Μια από τις κομβικότερες συνέπειες αυτής της
κατάστασης είναι και το κλείσιμο των σχολείων υπό τον φόβο να εξαπλωθεί τάχιστα
και ανεξέλεγκτα ο ιός.
Μια από τις πρωτοβουλίες που από την πρώτη στιγμή του κλεισίματος των
σχολείων άρχισε να συζητείται και δειλά δειλά να εφαρμόζεται είναι η εξ’
αποστάσεως εκπαίδευση. Ένα από τα προβλήματα που προέκυψαν είναι η αδυναμία
κάποιων παιδιών να συμμετέχουν επειδή δεν διέθεταν τα κατάλληλα ψηφιακά μέσα.
Όπως όλοι πληροφορηθήκαμε η αναστολή λειτουργίας των σχολείων
παρατάθηκε μέχρι 10 Μάη 2020 και οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι
η πιθανότητα να παραταθεί και ακόμη περισσότερο είναι κάτι παραπάνω από
υπαρκτή.
Καταθέτω λοιπόν εδώ κάποιες θέσεις-προτάσεις μου συναισθανόμενος πάνω
απ’ όλα το κατ’ επείγον του προβλήματος. Γιατί τα παιδιά δεν γίνεται να απόσχουν
από την εκπαιδευτική διαδικασία επειδή στερούνται ένα μέσο της:
1. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες του ώστε να
προμηθευτούν tablet ή Η/Υ όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως.
2. Χαιρετίζω την χτεσινή απόφαση του Δ.Σ. Χίου και υπογραμμίζω ότι η
οικονομική ενίσχυση του Δήμου προς τις επιτροπές παιδείας θα πρέπει να είναι
γενναία ώστε να αποβεί και πράγματι αποτελεσματική η αναλογική μεταφορά
χρημάτων στα σχολεία μας.
3. Απαιτείται άμεση σύγκλιση των Δ.Σ. των Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ώστε να δρομολογηθεί το ζήτημα
όσο γίνεται γρηγορότερα.
4.Χρειάζεται άμεση ενημέρωση από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης για τις ανάγκες που έχουν οι μαθητές σε tablet.
5. Προχτές το eurogroup αποφάσισε λόγω κορωνοϊού την ενίσχυση όλων των
κρατών μελών. Στην χώρα μας αναλογούν μερικά δις ευρώ. Θα μπορούσε
μέρος των χρημάτων να δεσμευθεί για τις ανάγκες της Παιδείας. Από αυτά θα
επιχορηγηθούν οι Δήμοι όλης της χώρας οι οποίοι με τη σειρά τους θα
μεταβιβάζουν μέρος των χρημάτων στις επιτροπές παιδείας ώστε να χορηγούν
την απαραίτητη βοήθεια στους “αδύναμους” μαθητές.
6. Οι δωρεές από εύπορους συμπατριώτες μας αλλά και από μεγάλες επιχειρήσεις
του είδους θα δημιουργούσε μια μεγάλη οικονομική ανακούφιση στον δήμο
μας και θα έφερνε πιο κοντά στον στόχο τους τους μαθητές μας.
Κλείνοντας θυμίζω προς κάθε κατεύθυνση τη σημασία της ισότιμης παιδεία. Το
κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης οφείλουμε να το παρέχουμε σε όλους τους
μαθητές ακόμα και αν μένουμε στο σπίτι.
Χίος, 11 Απριλίου 2020.