• Ιντα Είμαστε;
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 28 Ιανουαρίου, 2023
10 °c
Chios
12 ° Κυ
14 ° Δε
14 ° Τρ
12 ° Τε
Inda News
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video
No Result
View All Result
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video
No Result
View All Result
Inda News

Πανελλήνιες 2020: Όλες οι αλλαγές στην εξεταστέα ύλη -Τι «βγαίνει εκτός»

21 Μαΐου 2020
σε Ελλάδα
0

Αρχική » Ελλάδα » Πανελλήνιες 2020: Όλες οι αλλαγές στην εξεταστέα ύλη -Τι «βγαίνει εκτός»

Σε μείωση της ύλης σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αναλογικά με την πρόοδο που είχε πραγματοποιηθεί στη διδασκαλία μέχρι την ημέρα που έκλεισαν τα σχολεία (11/3/2020), προχώρησε το υπουργείο Παιδείας.

Ακολουθούν αναλυτικά τα επιπλέον «εκτός ύλης» των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, με βάση τις υπουργικές αποφάσεις που υπεγράφησαν σήμερα. Για τα μαθήματα προσανατολισμού, δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη για το έτος 2020 τα εξής:

Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Αρχαία Ελληνικά

Από το βιβλίο: «Αρχαία Ελληνικά, Φάκελος Υλικού Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου»

Κείμενα αναφοράς από τις παρακάτω θεματικές ενότητες, όπως αυτά εμφανίζονται στον φάκελο υλικού:

Ε. Ο άνθρωπος μέσα στην πόλη – η πολιτική αρετή και η πολιτική εξουσία (Αριστοτέλης, Πολιτικά)
Στ. Ο άνθρωπος πολίτης του κόσμου – η νέα οικουμένη και η επιμέλεια εαυτού (ανθολόγιο φιλοσοφικών κειμένων από την ελληνιστική και ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα).

Ιστορία

Από την Ενότητα ΙΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930): Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά τον 20ο αιώνα (Εισαγωγή)

Α. Προσφυγικά ρεύματα κατά την περίοδο 1914-1922
Β. Η Μικρασιατική καταστροφή
Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων
Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η ελληνοτουρκική προσέγγιση
Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα
– Η Ενότητα ΙV. ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ.

Κοινωνιολογία

Κεφάλαιο 9. Αποκλίνουσα συμπεριφορά: Παραβατικότητα και Εγκληματικότητα

– Κεφάλαιο 10. Ετερότητα, Διαπολιτισμικές και Διακοινωνικές Σχέσεις

Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

Φυσική

Από το βιβλίο ΦΥΣΙΚΗ – ΤΕΥΧΟΣ Γ’:

– Από το Κεφάλαιο 4. Μηχανική Στερεού Σώματος, οι παράγραφοι:

4.5.Ροπή αδράνειας.
4.6 Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης.
4.7 Στροφορμή.
4.8 Διατήρηση της στροφορμής.
4.9 Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής.
4.10 Έργο κατά τη στροφική κίνηση.
– Oι ασκήσεις 25, 70

Μαθηματικά

Από το Κεφάλαιο 2. Διαφορικός Λογισμός, οι παράγραφοι:

2.8. Κυρτότητα – Σημεία καμπής συνάρτησης
2.9. Ασύμπτωτες – Κανόνες De l’ Hospital.
2.10. Μελέτη και χάραξη της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης
– Το Κεφάλαιο 3 Ολοκληρωτικός Λογισμός

Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας

Φυσική και Χημεία: Ό,τι ισχύει για την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Βιολογία

Παράγραφος 2.4.4 Ρύπανση
– Κεφάλαιο 3. Εξέλιξη
Από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’»:

– Κεφάλαιο 7. «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας»
– Κεφάλαιο 8. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική»
– Κεφάλαιο 9. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία»

Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Μαθηματικά: Ό,τι ισχύει για την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

Πληροφορική

Από το βιβλίο: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Έκδοση 2019:

– 1.3 ‘Αλλες δομές δεδομένων
– 1.3.1 Λίστες
– 1.3.2 Δένδρα
– 1.3.3 Γράφοι

– 1.3.4 Ερωτήσεις – Ασκήσεις
– 4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων
– 4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα
– 4.2.1 Μεθοδολογία
4.2.2 Διαγραμματική αναπαράσταση
– 4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση
– 4.3.1 Παραδείγματα Διαγραμματικής Αναπαράστασης Κλάσεων
– 4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις – Πρόγονοι, Κλάσεις – Απόγονοι
– 4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός
– 4.6 Ερωτήσεις – Ασκήσεις
– 5.2.5 Μέθοδος ελέγχου «Μαύρο Κουτί»
– 5.3 Οι Ερωτήσεις – Ασκήσεις Ε.2, Ε.3 και Ε.4

Οικονομία
– Κεφάλαιο 7: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν
– Κεφάλαιο 9: Οικονομικές διακυμάνσεις – πληθωρισμός – ανεργία
– Κεφάλαιο 10: Τα δημόσια οικονομικά

 

Για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (Γενικής Παιδείας)
Όσον αφορά την εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (γίνεται ενιαία εξέταση, σε αδίδακτα κείμενα, λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά), το υπουργείο επισημαίνει ότι ως εξεταστέα ύλη ορίζονται «δραστηριότητες με τις οποίες υπηρετείται και ελέγχεται η επίτευξη των σκοπών και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων της διδασκαλίας του μαθήματος».
Έτσι, αναφέρεται για το κομμάτι της Νεοελληνικές Γλώσσας:
Οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα/ ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, όπως αυτοί ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:

α) να κατανοούν τη γλωσσική μορφή των κειμένων και τα κειμενικά τους χαρακτηριστικά, τη σχέση που έχει η γλώσσα και η οργάνωση του κειμένου με την περίσταση και τον σκοπό της επικοινωνίας,

β) να ερμηνεύουν και να προσεγγίζουν κριτικά τα κείμενα με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπαριστώνται ιδέες, αντιλήψεις, προκαταλήψεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον κόσμο,
γ) να συγκρίνουν κείμενα ως προς τις δύο προηγούμενες διαστάσεις με στόχο τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των κειμένων ως προς τη γλώσσα, το μέσο, τους σημειωτικούς τρόπους, το κειμενικό είδος, τις αναπαραστάσεις της πραγματικότητας, τον τρόπο προσέγγισης του θέματος κ.λπ.
δ) να παράγουν κείμενα, με βάση τα μελετώμενα κείμενα με στόχο: α) τον μετασχηματισμό των γλωσσικών και νοηματικών δομών (σημασιών) των κειμένων ή/και β) τη συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων και γ) τη διατύπωση και έκφραση δικών τους απόψεων, σε επικοινωνιακό πλαίσιο, σχετικά με συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα αναφοράς.

Σχετικά με τη Λογοτεχνία, η σχετική απόφαση αναφέρει:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να αξιοποιούν συνδυαστικά έναν αριθμό κειμενικών στοιχείων, ώστε:

α) στην περίπτωση αφηγηματικού ή πεζού κειμένου, να αναδιηγούνται συνοπτικά την ιστορία που αφηγείται το κείμενο ή, στην περίπτωση ποιητικού κειμένου, να ανιχνεύουν το νοηματικό του υπόστρωμα μέσα από την αναγνώριση και τον συσχετισμό των κειμενικών δεικτών,

β) στην περίπτωση του πεζού κειμένου, να προσεγγίζουν τους χαρακτήρες με βάση τα δεδομένα του κειμένου και να εντοπίζουν στοιχεία που φωτίζουν τη δράση τους ή, στην περίπτωση ποιητικού κειμένου, να περιγράφουν τη διάθεση/στάση του ποιητικού υποκειμένου συσχετίζοντας σύμβολα και γλωσσικές επιλογές,

γ) να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι/-ες πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία συγκειμένου, με σκοπό να τεκμηριώνουν τις προσωπικές θέσεις και ανταποκρίσεις τους.
Τα κριτήρια με τα οποία κρίνεται η πληρότητα των απαντήσεων των μαθητών και των μαθητριών είναι: η ποιότητα (αλήθεια και ακρίβεια των δεδομένων), η ποσότητα (η επάρκεια των στοιχείων), η συνάφεια του περιεχομένου με τον επικοινωνιακό στόχο και η σαφήνεια σε επίπεδο έκφρασης και διατύπωσης του περιεχομένου.

Επίσης, προκειμένου οι μαθητές να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται στις διαδικασίες κατανόησης των κειμένων και στις διαδικασίες παραγωγής λόγου κατά την εξεταστική δοκιμασία, προτείνεται να αξιοποιήσουν το γλωσσάρι όρων που περιέχεται στους Φακέλους υλικού, χωρίς ωστόσο οι όροι αυτοί να αποτελούν αντικείμενο εξέτασης, αλλά εργαλεία προσέγγισης των κειμένων.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τα παραπάνω, η ύλη που ορίζει με την τελευταία απόφαση το υπουργείο είναι η εξής:

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

– Αδαλόγλου Κυριακή, Αυδή ‘Αβρα, Γρηγοριάδης Ν., Δανιήλ Ανθούλα, Ζερβού Ιωάννα, Λόππα Ελένη, «Έκφραση – Έκθεση (Τεύχος Γ’)», ΥΠΠΕΘ/ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
– Χατζησαββίδης Σοφρωνής, Χατζησαββίδου Αθανασία, «Γραμματική Νέας Ελληνικής», ΥΠΠΕΘ/ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
– Κανδήρου Β. Γλυκερία, Πασχαλίδης Ε. Δημήτριος, Ρίζου Ν. Σπύρος, «Γλωσσικές Ασκήσεις», ΥΠΠΕΘ/ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
– Μανωλίδης Γεώργιος, Μπεχλιβάνης Θωμάς, Φλώρου Φωτεινή, «Θεματικοί Κύκλοι (Έκφραση – Έκθεση)», ΥΠΠΕΘ/ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
– Νεοελληνική Γλώσσα, ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ: «Εμείς και οι άλλοι…», Δίκτυο κειμένων

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γρηγοριάδης Ν., Καρβέλης Δ., Μηλιώνης Χ., Μπαλάσκας Κ. Παγανός Γ., Παπακώστας Γ., «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (Τεύχος Γ’)», ΥΠΠΕΘ/ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
– Ακρίβος Η. Κώστας, Αρμάος Πτολ. Δ., Καραγεωργίου Τασούλα, Μπέλλα Κ. Ζωή, Μπεχλικούδη Γ. Δήμητρα, «Νεοελληνική Λογοτεχνία», ΥΠΠΕΘ/ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
– Παρίσης Ιωάννης, Παρίσης Ν., «Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων», ΥΠΠΕΘ/ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
– Λογοτεχνία, Φάκελος υλικού – Δίκτυα κειμένων

Αναδημοσίευση από iefimerida.gr

Source: https://www.iefimerida.gr
Ετικέτες: πανελλήνιες εξετάσειςυπουργείο παιδείας
Προηγούμενο Άρθρο

SOS: Δεκάδες κρούσματα κορωνοϊού σε καταυλισμό Ρομά στην Λάρισα!

Επόμενο Άρθρο

Κορωνοϊός: Στους 88 οι νεκροί. 1955 συνολικά τα κρούσματα

Σχετικές Αναρτήσεις

Τώρα ο Χειμάρας, Χθές οι Πάτσης, Σπυράκη, Διαματάρης, Λιβανός, Δημητριάδης – Αύριο ποιος έχει σειρά;
Ελλάδα

Τώρα ο Χειμάρας, Χθές οι Πάτσης, Σπυράκη, Διαματάρης, Λιβανός, Δημητριάδης – Αύριο ποιος έχει σειρά;

Η πρώην Εισαγγελέας διαφθοράς που διαχειρίστηκε την υπόθεση Νovartis Ε. Τουλουπάκη Καταγγέλλει Παρακολούθηση του Τηλεφώνου της από την ΕΥΠ
Ελλάδα

Η πρώην Εισαγγελέας διαφθοράς που διαχειρίστηκε την υπόθεση Νovartis Ε. Τουλουπάκη Καταγγέλλει Παρακολούθηση του Τηλεφώνου της από την ΕΥΠ

Της ¨Παρακολούθησης το Κάγκελο¨….Δεν έχει τέλος η Δυσοσμία και ο Διασυρμός
Ελλάδα

Της ¨Παρακολούθησης το Κάγκελο¨….Δεν έχει τέλος η Δυσοσμία και ο Διασυρμός

Προτάσεις ΚΚΕ για κατάργηση ΕΝΦΙΑ στις ιδιοκτησίες της λαϊκής οικογένειας
Ελλάδα

Μήνυμα της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ για το νέο χρόνο

Επόμενο Άρθρο
Κορωνοϊός: 71 νέα κρούσματα, 695 στο σύνολο, στους 17 οι νεκροί.

Κορωνοϊός: Στους 88 οι νεκροί. 1955 συνολικά τα κρούσματα

Η πληγωμένη Ευρώπη φαίνεται να αφήνει πίσω την εσωστρέφεια…

Η πληγωμένη Ευρώπη φαίνεται να αφήνει πίσω την εσωστρέφεια...

Προτεινόμενα

Δεν υπάρχει διαθέσιμο περιεχόμενο

Δημοφιλή Νέα

  • Γ. Μακριδάκης : Η Υπουργός Πολιτισμού, κ. Μενδώνη αποχαρακτήρισε την αρχαιολογική περιοχή του Θόλους, που η ίδια πριν χρόνια είχε κηρύξει ως προστατευόμενη!

    Γ. Μακριδάκης : Η Υπουργός Πολιτισμού, κ. Μενδώνη αποχαρακτήρισε την αρχαιολογική περιοχή του Θόλους, που η ίδια πριν χρόνια είχε κηρύξει ως προστατευόμενη!

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Προϋπολογισμός Δήμου Χίου – Με ¨Μπλα – Μπλα¨ η Νομιμοποίηση της Παρανομίας

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Καταγγελίες Λορέντζου για το Κύπελο Χίου – Η Αντεπίθεση Μόλις Ξεκίνησε…

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Έκλεισε η “Χρυσή” Καραντίνα της Λευκωνιάς

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
  • Οι Χιώτες ναυτικοί εύχονται Καλή Χρονιά από τα πέρατα της γης

    0 κοινοποιήσεις
    Κοινοποίηση 0 Tweet 0
Inda News

Inda News

Ενημέρωση Με Άποψη

NeuroSynthesis ΕE

Ελευθερίου Βενιζέλου 86
82132, Χίος
Ελλάδα

Επικοινωνία

P. (0030) 22710 81989
F. (0030) 22710 81989
Email: info@indanews.gr

Κορωνοϊός: 11124 κρούσματα σήμερα. 46 η Χίος

Κορωνοϊός: 11124 κρούσματα σήμερα. 46 η Χίος

Τα νέα κρούσματα σήμερα Κυριακή 30 Ιανουαρίου ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Σύμφωνα με την ενημέρωση, κατά το...

Περισσότερα
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video

Μέλος Του

melos media

Ετικέτες

Παντελής Μπουγδάνος Χίος Μπροστά ΄Προσφυγικό ΕΕ Κυριάκος Μητσοτάκης Χίος Σάμος Ανδρέας Μιχαηλίδης ΗΠΑ ΣΥΡΙΖΑ Νότης Μηταράκης νέα κρούσματα Τουρκία Δήμος Χίου Μεταναστευτικό Λέσβος κορονοϊός Προσφυγικό κορονοϊός
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία

© 2020 Neurosynthesis.

No Result
View All Result
  • Χίος
  • Β. Αιγαίο
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Άποψη
  • Επιστήμη
  • Ψυχαγωγία
  • Πολιτισμός
    • Λογοτεχνία
  • Video

© 2020 Neurosynthesis.

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. Υποθέτουμε ότι συμφωνείτε με αυτό, μπορείτε όμως να διαγραφείτε ανά πάσα στιγμή. Ρυθμίσεις CookiesΑΠΟΔΟΧΗ
Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Απορρήτου Ιστότοπου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. Από αυτά, τα απολύτως απαραίτητα cookies αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων τα οποία αποθηκεύονται μόνο μετά τη συναίνεσή σας και χρησιμοποιούνται για την ανάλυση της συμπεριφοράς σας στη χρήση του ιστότοπου. Για τη χρήση ή μη των cookies τρίτων μπορείτε να αλλάξετε την επιλογή σας οποιαδήποτε στιγμή.
Necessary
Always Enabled
Τα απολύτως απαραίτητα cookies χρησιμοποιούνται για τη διασφάλιση και εύρυθμη λειτουργία του ιστότοπου.
Non-necessary
Χρησιμοποιούμε cookies τρίτων για την ανάλυση της επισκεψιμότητας και της χρήσης του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies για την προβολή διαφημίσεων και υπηρεσιών τρίτων (youtube).
SAVE & ACCEPT